onsdag 9 juni 2010

Läslust på bibblan

Så var vårterminen nästan slut. Redan! Lite snart och snopet för mig som precis har börjat lära känna alla. Men sommar är förstås trevligt det med... och dessutom har ju biblioteket turligt nog öppet även under lovet! Jag hoppas att ni som är hemma i sommar tittar in någon gång ibland.

I måndags var det avslutning på Läslust på bibblan med tvåorna. Trots att tiden har gått fort så har vi faktiskt hunnit med en hel del sedan jag började på Hubertus i slutet av april. Jag tog vid där Sara slutade med Ulf Starks böcker, har högläst ett par av dem och förra veckan hade vi författarporträtt. Då berättade jag mer om Ulf, hans uppväxt och hans många, många böcker. Vi har också sysslat en del med berättande och har provat olika sätt att berätta på, t.ex. ritsagor och "vandringssagor" som vi hittat på tillsammans i stunden. Jag har också bokpratat om några av alla de nya böcker som köpts in till biblioteket och tvåorna har berättat för mig om sina favoritböcker.

Det har varit jätteroligt att lära känna dem och jag ser fram emot en ny omgång av Läslust på bibblan till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar