onsdag 18 mars 2015

Fler dikter

Här kommer fler dikter skrivna av tvåorna när vi har haft Läslust på bibblan. Alla dikterna är väldigt bra tycker jag!

Jag bryr mig om dig även om du
inte bryr dig om mig. Jag vill till dig
gå och se om jag ditt goda humör kan
nå. Om du vill kan jag stå helt still. När
vi stod i kö var du så arg så jag kunde dö.


Det var en gång en katt
i en hatt, hatten föll av så katten
slog i en skog.


Klara är tillsammans med Erik!


Bilen kör. Jag badar i en simhall.
Jag sover i en säng.
Alla barnen leker i en sandlåda.


Sommaren!
På sommaren är det
allra varmast
och jag längtar
tills det är sommarlov


Jag mötte en vampyr.
- Här är monster!
Tillsammans är vi starka, sa Oscar.


Katten satt på en hatt
den var lång, snabb och stark
han hoppade dit och hit
när fienden kom så sprang han så fort så han brann.


Vinden blåser solen skiner.
härligt tycker jag det e...
Sommaren är kommen och det är sommarlov...


Sommarn!
Vi är ute och leker
solen skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar