tisdag 3 november 2015

Biblioteket stänger för renovering

Kanske har ni sett att biblioteket ska stänga för att renoveras? Eller märkt att hela skolan är instängslad vilket gör det lite svårt att komma in? Den 1 december stänger Nöbbelövs bibliotek för renovering vilket såklart också påverkar skolbiblioteket. Folkbiblioteket kommer ha stängt till hösten 2017 men skolbiblioteket kommer flytta in i tillfälliga lokaler under tiden. Rummet som skolbiblioteket ska vara i är ganska litet så det kommer bli lite annorlunda den här tiden. Eftersom där inte får plats så mycket böcker kommer vi placera ut en del av böckerna i klassrummen och tanken är också att jag ska jobba mer ute i klasserna. Det kommer inte bli som vanligt men förhoppningsvis lika bra!

Flytten kommer ske under december och då kommer jag försöka bedriva skolbiblioteksverksamheten så gott det går men det kommer bli lite färre aktiviteter eftersom jag kommer koncentrera mig på att få igång skolbiblioteket i de nya lokalerna så att det blir så bra som möjligt. Kom gärna in och prata med mig på biblioteket eller ring eller maila om ni undrar något kring flytten och det tillfälliga skolbiblioteket så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar