torsdag 28 maj 2015

Bokrecension Fallet stjärnan

Boken jag har läst heter fallet stjärnan. Den är skriven av Annete Eggert, boken jag har läst tycker jag är en barnbok och lite äventyrsbok men ändå bra. Boken utspelar sig i nutid, lite i skolan lite i stallet. En av huvud personerna är Valentina som kallars för Valle, Valentina är snäll modig väldigt omtänksam och älskar hästar.

Boken handlar då om Valle och hennes bästa vän Vilma som älskar hästar, och har sin favorit häst stjärnan. Laila Sporre som tar hand om stjärnan är mystisk tycker Valle och Vilma, hon tittar så mystiskt på dom när dom går förbi stallet, hon ler konstigt med munnen. Då får Valle och Vilma en tanke att Laila Sporre är dum mot stjärnan och därför blir fallet att försöka rädda stjärnan från Laila Sporre. Bilderna tycker jag är fina men lite tråkiga, dom är svartvita, jag skulle vilja att dom var i färg.

Bokrecension gjord av : Ebba

Image result for fallet stjärnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar