fredag 8 maj 2015

Nya böcker


I veckan kom det ett stort paket med nya böcker till skolbiblioteket! Passande nog en alldeles ny bok om Andra världskriget som ju tog slut för precis 70 år sedan. Jag började bläddra i den och blev fast, den är full av intressanta fakta och jag lärde mig faktiskt nya saker om detta hemska krig. Vill man läsa fler faktaböcker fast om naturvetenskap istället så kan jag rekommendera de tre böckerna i serien Förfärliga fakta: Fängslande matematik, Kaotisk kemi och Farlig forskning. De är lite annorlunda faktaböcker som med text och roliga bilder förklarar naturvetenskapen på ett kul sätt. Till och med så att jag förstår! Om man gillar fantasy så har nu den fjärde delen, Mylingen, i serien Pax kommit och i paketet fanns också två nya Beast Quest-böcker. Boken Pssst! kan jag rekommendera alla som gillar serierna om Lou för den är lite liknande och är som en blandning av serie och "vanlig" bok med mer text. Den handlar om Viola som går i femman och som funderar mycket på vem hon är och vad livet egentligen går ut på. En väldigt bra bok med fina bilder. Så kom till bibblan och låna de här eller någon annan bok!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar