onsdag 29 februari 2012

Kortets hemlighet

Författare: Ewa- Cristina Johansson
Illustratör: Åsa karlsson
Förlag: Hegas
Utgivningsår: 2010

"Jag tog stöd mot taket och försökte krypa fram till takpannan. Svetten rann trots att det var kallt. Takpannan satt löst. Jag försökte peta upp den. Jag var så upptagen av den att jag inte såg mig för."

Det här är ett avsnitt ur boken som jag tyckte var spännande. Boken handlar om Ella och hennes familj som hyrt ett torp under sommaren. Ella är mycket nyfiken men hennes tvillingsyster Ida är mest blyg. Hon vill bara njuta av sommaren på stranden. Det händer konstiga saker i torpet. Hon hittar spelkort över allt, från samma kortlek. Och mordet. Var det verkligen så det hade gått till?

Jag tycker att boken är lättläst för att texten är stor och luftig. Lite för lätt för mig. Det finns några bilder i boken. Min favoritbild är på sidan 101. Den visar när Ella är på taket.

Det var en bra och spännande bok, men den kunde ha haft ett bättre slut, men boken var ändå bra.

Jag rekommenderar boken för dom som tycker om lite läskiga böcker.

5/5 ugglor.

Av Tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar