onsdag 22 februari 2012

Skogens systrar

Titel: Skogens systrar
Författare: Petrus Dahlin
Omslag: Peter Bergting
Förlag: Rabén och Sjögren
Tryckt år 2009

"Jag skriker ur smärta när jag landar. Axeln får en smäll, foten bultar av smärta och den vänstra handflatan slås upp av de vassa stenarna. Tilda skrattar och får samma uttryck i ögonen som när hon drog mig under vattnet." Det var ett läskigt slut i boken.

Tom och hans familj har köpt ett torp i en skog. Tom hade inget att göra för det finns inga barn i närheten. Men en dag börjar mystiska saker hända. Mat försvinner, någon kastar sten och någon försöker dränka Tom, men vi vet inte vem.

Jag tycker att den var jättebra för att det händer spännande och läskiga saker i den här boken.

Den här boken är värd att läsa och om jag vore du skulle jag läsa alla tre delar för de hänger i hop.

Den får 5 av 5 ugglor.

Av Ingibjörg





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar