torsdag 15 mars 2012

Skogens systrar

Författare och illustratör: Petrus Dahlin
Förlag: Raben&sjögren, 2009

Toms familj har köpt en sommarstuga mitt ute i skogen, men Tom kan inte roa sig själv så han går och badar i sjön. Eftersom Tom älskar äventyr blir han inte jätterädd när han märker att alla hans kläder är utspridda i skogen efter badet. Det händer flera mystiska och oförklarliga saker. Tom är inte ensam.

Jag tycker att boken var lättläst eftersom författaren använder enkla ord som inte krånglar till det.

Jag tycker att det är ett problem att man inte alltid förstår vad författaren menar. Boken är första delen av tre.

Jag tycker boken är superbra och är en av de bästa jag läst, men det var synd att den slutade när det var så spännande. Tur att det finns fler delar...

Jag kan verkligen rekommendera boken! Mitt betyg är:

5/5 ugglor!

Av: Wilma B.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar